X-COM: Terror from the Deep


Rok vydání: 1995
Hodnocení: 92 %

Ohodnoť hru:

%


X-COM: Terror from the Deep (TFTD) je přímým pokračováním veleúspěšné taktické strategie UFO: Enemy Unknown. Příběh navazuje na závěrečné události z předchozího dílu, jimiž bylo zničení cizáckého mozku v oblasti Marsu zvané Cydonie. To vyvolalo destrukci celé cizácké kolonie, ze které stihli umírající alieni vyslat signál k zemi, resp. k obří kolonizační lodi, nazývané T'leth, jež byla po miliony let pohřbena na dně Mexického zálivu. Uvnitř nastal proces oživování, který trval zhruba čtyřicet let - podle toho v kterém roce jste dohráli první díl :). Cizáci nyní budou útočit z hlubinných temnot moří a oceánů.

Technicky hra svého předchůdce v ničem ale nepřevyšuje, bohužel spíše naopak. Zásadní novinky nečekejte, jde v podstatě jen o redesign postavený však na stejném enginu. Autoři si s tím příliš práce nedali, už jen zpracování geoscapu je podstatně horší, než v předchozím díle. Hra povětšinu času probíhá pod vodou, kde například není problém přes půl mapy házet granáty – to ve skutečnosti opravdu radši nezkoušejte, neskočili by jste dobře. Herní čas je určitě delší, to především díky dvoudílným misím, jako jsou terory lodí a cizácke báze, což se brzy promění v nudu a stereotypní procházení totožných interiérů a hledání posledního cizáka.

Přesto všechno TFTD náleží čestné místo v trilogii X-COM od Microprose, jejíž kvalitě se většina X-COM remaků ani nepřiblížila.

 

Další díly série X-COM od Microprose
UFO: Enemy Unknown
X-COM: Apocalypse